Volgers

2021-05-21 | Hoe begon ik?


En wat neem ik mee

Gisteren werd mij de vraag gesteld hoe ik de etappes van de DMT route heb ingedeeld, waar/hoe ik een bed heb gevonden en hoe mijn paklijst eruit ziet, dus wat gaat wel mee en wat moet thuis blijven. Ik zal jullie wat op weg helpen met dit alles, maar let wel: zo heb ik het gedaan, hoe jij het doet.... doe jij het!

Route opsplitsen

101 km's in 4 etappes, dat is wat Toon & Thijs ervan gemaakt hebben, door hun zelf uitgestippeld en bewandeld. Vele zijn hen al gevolgd en één ervan word ik of ben jij t.z.t. Zoals ik al eerder schreef in mijn eerste blog, qua km's niet zo'n probleem voor mij (als er niks tegenzit of gebeurd), maar het stijgen, dalen en klimmen wordt lastiger. En daarom heb ik de route verdeeld in 5 etappes. Met de komoot route, Google maps en de Vrienden op de Fiets pagina op mijn laptopscherm ben ik gaan speuren naar slaapadressen.
Als eerste gaf ik Google maps de zoekopdracht "overnachtingen Zuid Limburg" en zie wat er tevoorschijn komt. Met komoot kun je een exact punt zoeken waar je wilt stoppen aan het einde van je wandeldag (dus hoeveel km wil jij wandelen?) en dan is het even speuren naar een bed in de buurt. Allereerst keek ik naar VodF adressen kort aan de route (heel dun bezaaid), daarna betaalbare andere adressen. Ik heb de km's verdeelt en bij de eindpunten adressen gezocht. Ik was flexibel qua data en na een adreslijstje samengesteld te hebben heb ik ze in een groepapp¹⁾ samengevoegd met de vraag of ze na 19 mei data konden geven wanneer zij een bed vrij hadden. 

 

Mijn etappes*

Dag1 Eygelshoven - Lemiers      23 km     (+ 1.5 km)
Mijn bed staat bij mevr. A. Merkx een VodF adres. Tevens kan ik aanschuiven bij het diner.

Dag 2 Lemiers - Mechelen          18.3 km  (+ 2 x 1.5 km)
Ik slaap in Pension Geuldal in Mechelen. Ik las een minder goede recensie eerder deze week, maar ik ben al blij met een schoon bed.

Dag 3 Mechelen - Epen               16.1 km  (+ 1.5 + 1 km)
Wederom een VodF adres, Mevr. M.S.J. Valkenberg.

Dag 4 Epen - Mesch                    24.7 km  (+ 1 + 1.2 km)
Deze avond een B&B bij gebrek aan adressen, Huize Mesch.

Dag 5 Mesch - Maastricht          18.9 km (+ 1.2 km)
Het fijnste en lekkerste bed ter wereld wacht op mij 😍

Mijn paklijst
Wat moet mee?

Rugzak, aantal liters geheel afhankelijk van jouw hoeveelheid bagage. Ik heb zelf een Osprey 48 ltr.Camelbak, zweetdoekje.
Rugzakregenhoes, rugzakponcho, wegwerpponcho, Mac in a sac, paraplu. Eén setje kleren aan, één setje in de rugzak: afritsbroek, bermuda, 2 polo's, 2 bh's, 2 boxers, 3 paar merinowollen sokken (ik loop altijd op de winterversie), 1 boxer en t-shirt voor de nacht. Echte Buff en de DMT buff.
Verzorging: Zeep (is gelijk voor mezelf en de was), getinte dagcrème, mini pakje nivea reinigingsdoekjes, mini deo, mini tandpasta, reistandenborstel, mini haarborstel, waterproof mascara en oogpotlood.
Tantum, diclofenacgel, Gehwol voetcreme (begin een week voor vertrek alvast te smeren), magnesiumgel (helpt tegen door wandelende benen/restless legs
😌), eigen medicijnen, sporttape²⁾, fixomull³⁾, stukje wandelwol⁴⁾, tekenpen, afterbite, Nuun, zakdoeken (geen papier! Zeker niet om je laatste druppels mee af te vegen dames/heren 😡).
Zonnebril met brillenkoker, doekje en reinigingsflesje.
Zakje EHBO: schaartje, pleisters, tape, aspirines, nagelknippertje, vijl, ienieminie reis-naaidoosje (naaldje voor de blaren 😕).
Zakje techniek: oplaadsnoertjes (
❗❕), powerbank, SD card, oplaadsnoer camera, gelukssteentje.
Eten: Snelle jelle's, breakers, noten, Dextro.
Opvouwtasje, plastic tas, huisvuilzak (gebruik ik als plaid), compact camera, IPhone, DMT boekje in plastic hoesje, dry sack ⁵⁾, vacuumzak(ken)⁵⁾waterdicht telefoonhoesje, nagelborsteltje⁶⁾.
Mini portemonneetje met ID, rijbewijs, pinpas, ov kaart, VodF kaart, cash geld.
Twijfel: mijn Oofos 💓 of mijn lichtgewicht Sketchers 😕.

 

Keuze's maken

Denk goed na wat je echt nodig hebt. Luxe weegt wat en dat sleep je extra mee en na km zoveel krijg je misschien spijt en kom je tot inkeer en besef je dat je best zonder had gekund. Sommige van jullie nemen wandelstokken mee, ik niet. De reden daarvoor is dat ik een niet geheel functionele rechterarm heb en met één stok lopen werd mij door een expert afgeraden.
Ik heb mijn grote vriend bepakt nog niet gewogen, maar zelf denk ik dat ik ongeveer aan de 7 kg zit. Meer wil ik zeker niet, dan ga ik zelfs nog iets thuislaten!
Voor meer ervaringen lees mijn Pieterpad blog, daar staat ook een paklijst en lees je waarom ik toen wat koos.

Ga lekker op pad, GENIET!
En vergeet je goede humeur en je wandelschoenen niet!
😀

* Hier zie je tussen haakjes de extra km's staan die ik moet wandelen om bij mijn bed en weer terug op route te komen.
¹⁾ Groepsapp: daar was niet iedereen even enthousiast over. Iets met privacy..... maar elke naam, adres en telefoonnummer is op internet te vinden.
²⁾ Sporttape: ik tape preventie i.v.m. eerdere hielsporen
³⁾ Fixomull: onmisbaar! Ik plak de bal van mijn voeten af, daar krijg ik nog wel eens wrijving, en dat kan blaren veroorzaken. Wees die voor! Gebruik nooit blarenpleisters!
⁴⁾ Wandelwol: ik ben er niet zo'n fanatieke fan van als sommige ander wandelaars. Ik gebruik het wel wanneer er ergens iets drukt of wrijft, laat het ook altijd in mijn sokken zitten. Mijn idee, je sokken zijn te dun op sommige plaatsen (daarom wintersokken voor mij).
⁵⁾ Dry sack/vacuumzakken: scheelt veel ruimte, houdt alles nog droog ook.
⁶⁾ Nagelborsteltje: om de wandelschoenen schoon te borstelen, belangrijk voor je Gore-tex membramen 😊.

Ter info: De laatste dag moet ik, jij misschien ook t.z.t., per veerpont de Maas oversteken. Check hier of ie vaart: 

Klik af en toe eens één van de gekleurde woorden aan. Zo krijg je info over wat er bedoelt wordt.

Alle gebruikte foto's komen van Pixabay.

     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Beleef mee met mij

2021-06-01 | Week after

  Eindelijk ☀️ Wat gaat de tijd toch snel, veel te snel. Mijn DMT is al bijna een week over tijd, mijn eigen bed is weer favoriet en mijn gr...

Mijn avontuur