Volgers

2021-05-05 | De voorbereiding is al leuk!

Geregeld!

Achttien maanden geleden werd er iemand ziek op onze aardkloof en dat gooide roet in het eten van mijn wandelnichtje Brigitte (BB) en mij, want wij zouden in april 2020 onze eerste camino naar Santiago de Compostella lopen, van Porto (P) naar Spanje. De grenzen gingen dicht, de albergues op slot en wij achter de geraniums. Duimen draaiend hoopten we op betere tijden en zou het misschien toch nog gebeuren in het najaar van 2020? Niets bleek minder waar, alles wat wij kregen was een tweede golf en een derde golf......en helaas is BB één der getroffenen (gelukkig weer herstellende, al gaat dat nog lang duren).

Eigen foto Pieterpad 2019

Een onrustig gevoel baant zich sindsdien een weg in mijn innerste en vraagt om een uitdaging nu een maandje strand, zon en de verre oorden van het zuiden er nog even niet in zitten. Maar hoe, waar, wanneer...... denk, denk, zoek, zoek .....? En toen viel mijn oog op een bericht op Facebook van de Dutch MountainTrail. Zou ik dit kunnen realiseren? Ben ik sterk genoeg om de hoogste toppen van Zuid Limburg te bedwingen met mijn brakke lichaam? Het werd tijd om figuurlijk een stap te zetten en het boekje werd besteld. Na een ochtend bladeren en lezen begrijp ik hoe het naslagwerk gebruikt dient te worden en kan het gepuzzel beginnen. En die begint bij mij altijd met gpx en mijn beste vriend Guru
Qua kilometers maak ik me er niet druk om, al moet ik de etappes wel wat inkorten, want dikke twintigers bergopwaarts zie ik niet zitten met volle bepakking en slechte knieën en dan nog enkele km's erbij voor ik mijn bed heb bereikt. Optie 1 was ergens een appartement of huisje huren voor een midweek en dan heen en weer reizen, maar de gedachte alleen al aan openbaar vervoer, trein 😕
 en bus boezemt me al angst in. Nee, dat moet anders, Vrienden op de Fiets! Helaas zijn er te weinig slaapadressen, is deze route nog niet bekend genoeg en is de spoeling dus erg dun.

Benieuwd wat ik aantreft

Over dus naar optie 2: Geef mij een laptop, Excel, Google maps, Guru, IPhone, Komoot en de route en ik zoek totdat ik erbij neer val. En dat viel ik bijna 😏. Eerst maar eens de routes opgesplitst in voor mij (hopelijk) haalbare afstanden en goed uitzoeken waar ik dan uitkom en wat er zo dichtbij mogelijk is om een slaapplek te vinden en dan natuurlijk niet voor de hoofdprijs. Na een dag botvangen ga ik het over een andere boeg gooien en heb ik een selectie adressen die ik in een groepapps gooi met de vraag om een bed ergens tweede helft mei. Wanneer de eerste datums doorkomen neemt de euforie toe en aan het einde van de dag heb ik voor elke nacht een bed geregeld. Blij, happy, vrolijk, opgetogen, monter en gelukkig eindig ik mijn tweede puzzeldag opgewekt 😍. Nu alleen nog de heen- en terugreis regelen en mijn lieftallige wederhelft lief aankijken.

 

Mijn Dutch mountain trail is begonnen, al is het alleen nog maar vanuit mijn luie stoel. Over 17 dagen vertrek ik naar het hopelijk dan zonnige zuiden des landes. Tot die tijd maak ik me druk over wat ik mee moet nemen, nog aan moet schaffen en nog moet regelen voor wanneer ik niet thuis ben. De controle freak in mij moet nu weer even tot rust komen, al gebeurd dat waarschijnlijk pas op het moment dat ik de finish bereikt heb in Maastricht. Of later, want vandaar moet ik wel met de trein huiswaarts 😐. Ach, ik kan altijd nog mijn hulptroepen inschakelen als ik heel ergens anders die avond thuis kom 😆

Mijn verhalen kun je t.z.t. volgen via deze blog. Ik hoop dagelijks e.e.a. te kunnen schrijven en je vanaf jouw luie stoel mee te nemen op mijn tocht en uitdaging. Om het nog iets leuker te maken voeg ik links toe (de gekleurde woorden) zodat je me kunt volgen, nog iets slimmer kunt worden of  gewoon om lekker te lachen. 
Laat dan eens een reactie achter met je naam, want je weet de mijne tenslotte ook.



1 opmerking:

  1. Heel veel wandelplezier. Ik ga je volgen. Ook wij hadden de Camino vanuit Porto in de planning in mei 20 en schuiven een jaartje op. Zet hem op! gr Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Beleef mee met mij

2021-06-01 | Week after

  Eindelijk ☀️ Wat gaat de tijd toch snel, veel te snel. Mijn DMT is al bijna een week over tijd, mijn eigen bed is weer favoriet en mijn gr...

Mijn avontuur